Tuesday, September 16, 2008

ALAM PEKERJAAN

Seperti orang lain juga, memulakan bekerja dalam bidang kerjaya pilihan hati membuatkan rasa kepuasan walau kadang kala penat tenaga & pemikiran kerana amanah tertanggung menjadi sebahagian penjawat awam dalam Kerajaan Seri Paduka Baginda.

Diterima memasuki perkhidmatan kerajaan di negeri Selangor dan akhirnya ditempatkan di negeri Pahang tempat kelahiran sendiri diibaratkan "orang mengantuk disorongkan batal". Terima kasih atas keperihatinan orang-orang di atas.

Atas menunaikan ikrar kerja yang kemudian diikat "Akujanji", segala tanggungjawab diberi dijalankan sebaik mungkin lebih-lebih lagi duduk di jabatan peringkat ibu pejabat negeri.

Pengalaman sukar dilupakan di saat dua kali anugerah khidmat cemerlang; sekali dihadiahkan pergerakan gaji melintang dan sekali lagi gaji menegak. Syukurlah atas razeki dilimpahi Allah kepada hambaNya ini.

Bernasib baik kerana diberi kepercayaan mewakili jabatan baik ke peringkat ibu pejabat persekutuan dan ke semua negri dalam malaysia atas urusan Seri Paduka Baginda.

Pesanan buat rakan-rakan yang sedang berkhidmat / bekerja baik dengan kerajaan mahupun swasta, bekerjalah dengan menganggap kerja itu suatu ibadah supaya setiap biji nasi yang masuk kemulut tanggungan kita adalah razeki halal belaka.

Kepada yang bakal menjadi pekerja baik dengan kerajaan ataupun swasta,jadikan gaji yang diterima sebagai imbuhan titik peluh yang sepadan tenaga & pemikiran dikeluarkan.

Berkhidmatlah kerana Agama, Bangsa dan Negara kita yang tercinta !

No comments: